Support

Förutsättningar

För att titta på strömmen krävs bandbredd på minst 3Mbit/s och någon av de vanligaste klienterna som används idag.

Bokningsbekräftelsen /kvittot, som du får via MyCourt till den angivna mailadressen, innehåller två länkar:

Läs även mer hur du bokar/beställer din videoinspelning

1) Live länk:

Ingen plugin behövs till den första länken som visas i bokningsbekräftelsen.

IOS, Android och Microsoft Edge. För mer info läs mer på följande länk: https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_Live_Streaming#Clients

2) Nedladdningsbar fil:

Spara ner filen/länken. I windows kan du använda höger musknapp för att bestämma var du vill spara det inspelade materialet. Android och Chrome så startar nedladdning direkt när du klickar på länken.

För att spela upp den nedladdningsbara filen är det samma program som för live länk:

IOS, Android och Microsoft Edge https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_Live_Streaming#Clients

VLC och andra appar som ex AllCast kan du sedan använda för att spela upp den nedladdade filmen på din tv ex via Googles ChromeCast. Fungerar utmärkt via apples motsvarande lösning – Apple TV-.

Med hjälp av VLC kan du lätt zooma in ett slag och spela upp det i slow motion vilket kan vara lärorikt.

Övrig info:

Du kan titta på din inspelningar efter att du har spelat klart. Du får ett mail med en länk till det inspelade materialet. Materialet finns tillgängligt i max 3 dagar sedan raderas innehållet (i enlighet med kameralagen).

Vid beställd inspelning har du en garantitid på 48 timmar(detta för att följa kamerabevakningslagen) från det att du betalat. Skulle videoinspelningen tas bort under dessa 48 timmar återbetalas du hela det belopp du erlagt. Efter garantitiden kan du inte erhålla någon ersättning för videoinspelningen som tagits bort och det är därför viktigt att du ser materialet du betalat för inom 48 timmar.

Vid frågor kontakta oss på: support@sportsstream.se